Friday, May 18, 2012

Hva betyr en blogg?

Jeg har blogget i noen år nå, har ikke hatt noen aktiv strategi for bloggingen min, så lesertallene går opp og ned. Som jeg har vært inne på blogger jeg mest for min egen del, og det er hyggelig om andre leser og har utbytte av bloggen min. Det vil si, det har vært mitt utgangspunkt. Men nå er jeg ikke så sikker lengre.  Er dette nok?  Hvis jeg ønsker å ha en stemme i utdanningsdebatten, hvis jeg ønsker å utfordre og påvirke  retorikken og hegemoniet som er innen synet på og praksis innen utdanning er da en blogg et egnet verktøy, eller forum? Eller blir jeg en selverklært synser som synser om mangt og meget i min lille andedam?   Dagens debatt om digitalt innfødte og en titt på lesertall satte den tanken i hodet mitt. Hvem leser edublogger?  Hva betyr det en skriver på en slik blogg?  Jeg setter stor pris på de leserne jeg har, takk for at dere leser bloggen min, men i det store bildet, hva er en blogg? Er det bare en ventil for tanker og refleksjoner som må ut?

No comments: